Eckstein, B. & Wettstein, A. (2023). A Theoretical Conceptualization of the Quality of Pedagogical Interactions. A 2*3*2 Systematic.  Paper-Presentation at the 20th Biennial EARLI Conference.  22 - 26 August 2023 at the Aristotle University of Thessaloniki and the University of Macedonia, Greece. https://phzh.ch/MAP_DataStore/347640/referate/Eckstein_Wettstein_2023_INTAKT_A-Theoretical-Conceptualization-of-the-Quality-of-Pedagogical-Interactions_EARLI-Poster.pdf

Eckstein, B., Grob, U., Reusser, K. & Wettstein, A. (2023). Under Which Conditions Do Teachers Label Students as Having Behavior Problems? Paper-Presentation at the 20th Biennial EARLI Conference.  22 - 26 August 2023 at the Aristotle University of Thessaloniki and the University of Macedonia, Greece. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.33013.55529

Eckstein, B. & Wettstein, A. (2023). INTAKT – eine 2*3*3 Systematisierung der Qualität pädagogischer Interaktionen. Paper-Presentation am SGBF-Kongress 2023 an der Pädagogischen Hochschule Zürich am 30. Juni 2023 im Symposium «Inklusion Sek 1» an der PHZH.   https://www.researchgate.net/publication/371956916_INTAKT_-eine_233_Systematisierung_der_Qualitat_padagogischer_Interaktionen?channel=doi&linkId=649e831395bbbe0c6e035016&showFulltext=true

Eckstein, B., Grob, U., Reusser, K. & Wettstein, A. (2023). Unter welchen Bedingungen bezeichnen Lehrpersonen ihre Schüler:innen als "verhaltensauffällig"? Beitrag an der AESF-Frühjahrstagung vom 5. und 6. Mai 2023 in Graz. https://phzh.ch/MAP_DataStore/347640/referate/SUGUS_AESF_Labeling_Bedingungen_2023_05_06.pdf

Eckstein, B. & Wettstein, A. (2022). Pädagogische Interaktion – INTAKT. Beitrag zum Forschungskolloquium der Pädagogischen Hochschule Zürich vom 6. Dezember 2022.