Datum | Titel | Ort |
---|---|---|
2023 |
Sahli Lozano, C. & Brandenberg, K. (08.2023). The Effects of Accommodations and Curriculum Modifications on Academic Performance and Perceived Inclusion: A Prospective Longitudinal Study Among Students in Switzerland. Vortrag an der Konferenz Knowledge Societies der Academy of Sociology, Bern. |
Bern |
2023 |
Brandenberg, K., Hauser, J., Lustenberger, S., Wicki, M., Wüthrich, S., Sahli Lozano, C. (08.2023). Vocational Aspirations of Mainstream Students with Different Integrative School Measures at the Lower Secondary Level. Vortrag am ECER-Kongress, Glasgow. |
Glasgow |
2023 |
Wicki, M., Setz, F., Wüthrich, S., Sahli Lozano, C. (08.2023). Inclusive support for students with special educational needs – disparities in the implementation and allocation in Switzerland. Vortrag am ECER-Kongress, Glasgow. |
Glasgow |
2023 |
Wicki, M., Setz, F., Wüthrich, S., Sahli Lozano, C. (06.2023). Integrative Förderung für Lernende mit besonderem Bildungsbedarf – Disparitäten bei Vergabe und Umsetzung im Kanton Bern. Vortrag am SGBF-Kongress, Zürich. |
Lausanne |
2022 |
Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias; Brandenberg, Kathrin (09.2022). Does the development of maths and language performance differ by the type of integrative school measure received? A propensity score matching analysis among Swiss students. Referat an der Konferenz der Schweizerischen Gesellschaft für Psychologie (SGP), Zürich. |
Zürich |
2022 |
Wicki, Matthias; Brandenberg, Kathrin; Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (08.2022). The effects of different integrative school measures on academic performance and perceived inclusion: A prospective longitudinal study among Swiss pupils. Vortrag am ECER-Kongress, Yerevan. |
Yerevan |
2022 | Brandenberg, Kathrin; Wicki, Matthias; Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (09.2022). Does the development of the academic performance, perceived inclusion, and willingness for endeavour differ by the type of integrative school measure received? A propensity score matching analysis among Swiss pupils. Vortrag am SGBF-Kongress, Lausanne. | Lausanne |
09.03.2022 | Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin & Wüthrich, Sergej (09.03.2022). Einfluss unterschiedlicher integrativer schulischer Massnahmen auf die Lehrpersoneneinschätzung der kognitiven Grundfähigkeit ihrer Schüler*innen. Referat an der GEBF-Tagung, Bamberg (online). | Bamberg (online) |
08.09.2021 |
Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej & Brandenberg, Kathrin (08.09.2021). Educational Opportunities and Academic Performance Development of Pupils with Integrative School Measures. Referat an der ECER-Konferenz, Genf (online). |
Genf (online) |
05.11.2020 |
Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej & Brandenberg, Kathrin (05.11.2020). Reducing or Enhancing Educational Inequalities: A Fine Line with Integrative Measures?. Referat an der Tagung “Heterogeneity and Inequality: Differentiation in Education and Consequences for Educational Inequalities” der Swiss Sociological Associatio n, Bern. |
Bern |
05.11.2020 | Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin & Ganz, Anne Sophie (05.11.2020). Teacher assessments of students with integrative school measures. Referat an der Tagung “Heterogeneity and Inequality: Differentiation in Education and Consequences for Educational Inequalities” der Swiss Sociological Association , Bern. | Bern |
01.09.2020 |
Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej (01.09.2020). Nachteilsausgleich und Lernzielreduktion: Vergabemechanismen und Wirkung integrativer schulischer Massnahmen. Referat am Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF), Biel. |
Biel |
31.08.2020 | Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin & Ganz, Anne Sophie (31.08.2020). Vergabehäufigkeit, Umsetzungspraxis sowie eingeschätzte Chancen und Risiken integrativer Massnahmen aus der Sicht von Berner Schulleitenden der Sekundarstufe I. Referat am Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF), Biel. | Biel |
29.01.2020 |
Sahli Lozano, Caroline & Wüthrich, Sergej (29.01.2020). Einblick ins Projekt ChaRisMa. Referat an der Tagung Praxislehrpersonen des IHP der PHBern, Bern. |
PHBern, Bern |
04.09.2019 |
Das Charisma-Projektteam besuchte vom 03.-06.09.2019 die ECER-Konferenz in Hamburg und stellte seine neuesten Forschungsergebnisse vor. Die Titel der beiden Präsentationen lauteten:
|
Hamburg |
10.05.2019 | Wüthrich, S. & Eckhart, M. (10.05.2019). Chancen und Risiken integrativer schulischer Massnahmen an der Mitgliederversammlung der CODICRE, Neuchâtel. | Neuchâtel |
29.11.2018 | Sahli Lozano, C., & Ganz, A. S. (2018, November). Chancen und Risiken integrativer schulischer Massnahmen. Beitrag präsentiert am Treffpunkt Schule und Wissenschaft, PHBern, Schweiz. | PHBern, Bern |
06.09.2018 | Sahli Lozano, C., Ganz, A. S., & Wüthrich, S. (2018, September). Systematic Randomness in the Allocation of Integrative School Measures. Beitrag präsentiert am ECER-Kongress, Bolzano, Italien. | Bolzano |
09.2017 | Sahli Lozano, Caroline & Greber, Lena (09.2017). Chancen und Risiken des Chancenausgleichs an Berner Schulen. Organisation des Treffpunkts Schule und Wissenschaft der PHBern, Bern. | PHBern, Bern |
20.02.2017 | Sahli Lozano, Caroline. Präsentation und Diskussion der geplanten Längsschnittstudie zu integrativen Massnahmen (Folgeprojekt CHARISMA) am Treffen des Netzwerks Forschung Sonderpädagogik der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung. Genf, 20.02.2017. | Genf |
04.-05.11.2016 | Sociology of Education Research Network Swiss Sociological Association Sociological Perspectives on Education |
Zürich |
06.09.2016 |
Tagung Netzwerk Forschung Sonderpädagogik der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) |
PHBern, Institutsgebäude, Fabrikstrasse 8 |
23.-26.08.2016 | European Educational Research Association 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers The Social Selectivity of Integrative Special Education Measures |
Dublin |
09.06.2016 | Treffpunkt Schule und Wissenschaft: Projektvorstellung und Diskussion Sahli Lozano, Caroline, Greber, Lena & Steiner, Fabian (06.2016). Selektivität und Effektivität des Chancenausgleichs an Berner Schulen. Organisation des Treffpunkts Schule und Wissenschaft der PHBern, Bern. |
PHBern, Institutsgebäude, Fabrikstrasse 8, Raum C101 |
14.04.2016 |
Vortragsreihe Institut für Erziehungswissenschaft |
B201, vonRoll, Fabrikstrasse 8, Universität Bern |
02.+03.09.2015 | 9. Schweizer Heilpädagogik-Kongress der Stiftung Schweizer Zentrum für Heil- und Sonderpädagogik (SZH) | Unitobler und Pauluskirche, Bern |
10.02.2015 | Treffen Netzwerk Forschung Sonderpädagogik der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) | Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW), Basel |
Tagungen und Kongresse
Tagungen und Kongresse