Tagungen und Kongresse

Datum Titel Ort
2023

Sahli Lozano, C. & Brandenberg, K. (08.2023). The Effects of Accommodations and Curriculum Modifications on Academic Performance and Perceived Inclusion: A Prospective Longitudinal Study Among Students in Switzerland. Vortrag an der Konferenz Knowledge Societies der Academy of Sociology, Bern.

Bern
2023

Brandenberg, K., Hauser, J., Lustenberger, S., Wicki, M., Wüthrich, S., Sahli Lozano, C. (08.2023). Vocational Aspirations of Mainstream Students with Different Integrative School Measures at the Lower Secondary Level. Vortrag am ECER-Kongress, Glasgow.

Glasgow
2023

Wicki, M., Setz, F., Wüthrich, S., Sahli Lozano, C. (08.2023). Inclusive support for students with special educational needs – disparities in the implementation and allocation in Switzerland. Vortrag am ECER-Kongress, Glasgow.

Glasgow
2023

Wicki, M., Setz, F., Wüthrich, S., Sahli Lozano, C. (06.2023). Integrative Förderung für Lernende mit besonderem Bildungsbedarf – Disparitäten bei Vergabe und Umsetzung im Kanton Bern. Vortrag am SGBF-Kongress, Zürich.

Lausanne
2022

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias; Brandenberg, Kathrin (09.2022). Does the development of maths and language performance differ by the type of integrative school measure received? A propensity score matching analysis among Swiss students. Referat an der Konferenz der Schweizerischen Gesellschaft für Psychologie (SGP), Zürich.

Zürich
2022

Wicki, Matthias; Brandenberg, Kathrin; Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (08.2022). The effects of different integrative school measures on academic performance and perceived inclusion: A prospective longitudinal study among Swiss pupils. Vortrag am ECER-Kongress, Yerevan.

Yerevan
2022 Brandenberg, Kathrin; Wicki, Matthias; Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (09.2022). Does the development of the academic performance, perceived inclusion, and willingness for endeavour differ by the type of integrative school measure received? A propensity score matching analysis among Swiss pupils. Vortrag am SGBF-Kongress, Lausanne. Lausanne
09.03.2022 Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin & Wüthrich, Sergej (09.03.2022). Einfluss unterschiedlicher integrativer schulischer Massnahmen auf die Lehrpersoneneinschätzung der kognitiven Grundfähigkeit ihrer Schüler*innen. Referat an der GEBF-Tagung, Bamberg (online). Bamberg (online)
08.09.2021

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej & Brandenberg, Kathrin (08.09.2021). Educational Opportunities and Academic Performance Development of Pupils with Integrative School Measures. Referat an der ECER-Konferenz, Genf (online).

Genf (online)
05.11.2020

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej & Brandenberg, Kathrin (05.11.2020). Reducing or Enhancing Educational Inequalities: A Fine Line with Integrative Measures?.  Referat an der Tagung “Heterogeneity and Inequality: Differentiation in Education and Consequences for Educational Inequalities” der Swiss Sociological Associatio n, Bern.

Bern
05.11.2020 Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin & Ganz, Anne Sophie (05.11.2020). Teacher assessments of students with integrative school measures. Referat an der Tagung “Heterogeneity and Inequality: Differentiation in Education and Consequences for Educational Inequalities” der Swiss Sociological Association , Bern. Bern
01.09.2020

Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej (01.09.2020). Nachteilsausgleich und Lernzielreduktion: Vergabemechanismen und Wirkung integrativer schulischer Massnahmen. Referat am Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF), Biel.

Biel
31.08.2020 Sahli Lozano, Caroline; Brandenberg, Kathrin & Ganz, Anne Sophie (31.08.2020). Vergabehäufigkeit, Umsetzungspraxis sowie eingeschätzte Chancen und Risiken integrativer Massnahmen aus der Sicht von Berner Schulleitenden der Sekundarstufe I. Referat am Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF), Biel. Biel
29.01.2020

Sahli Lozano, Caroline & Wüthrich, Sergej (29.01.2020). Einblick ins Projekt ChaRisMa. Referat an der Tagung Praxislehrpersonen des IHP der PHBern, Bern.

PHBern, Bern
04.09.2019

Das Charisma-Projektteam besuchte vom 03.-06.09.2019 die ECER-Konferenz in Hamburg und stellte seine neuesten Forschungsergebnisse vor. Die Titel der beiden Präsentationen lauteten:

  • "Social Inequalities in the Allocation of Integrative School Measures"
  • "Opportunities and Risks of Integrative School Measures from the Point of View of School Principals"
Hamburg
10.05.2019 Wüthrich, S. & Eckhart, M. (10.05.2019). Chancen und Risiken integrativer schulischer Massnahmen an der Mitgliederversammlung der CODICRE, Neuchâtel. Neuchâtel
29.11.2018 Sahli Lozano, C., & Ganz, A. S. (2018, November). Chancen und Risiken integrativer schulischer Massnahmen. Beitrag präsentiert am Treffpunkt Schule und Wissenschaft, PHBern, Schweiz. PHBern, Bern
06.09.2018 Sahli Lozano, C., Ganz, A. S., & Wüthrich, S. (2018, September). Systematic Randomness in the Allocation of Integrative School Measures. Beitrag präsentiert am ECER-Kongress, Bolzano, Italien. Bolzano
09.2017 Sahli Lozano, Caroline & Greber, Lena (09.2017). Chancen und Risiken des Chancenausgleichs an Berner Schulen. Organisation des Treffpunkts Schule und Wissenschaft der PHBern, Bern. PHBern, Bern
20.02.2017 Sahli Lozano, Caroline. Präsentation und Diskussion der geplanten Längsschnittstudie zu integrativen Massnahmen (Folgeprojekt CHARISMA) am Treffen des Netzwerks Forschung Sonderpädagogik der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung. Genf, 20.02.2017. Genf
04.-05.11.2016 Sociology of Education Research Network
Swiss Sociological Association
Sociological Perspectives on Education
Zürich
06.09.2016

Tagung Netzwerk Forschung Sonderpädagogik der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) 
Selektivität und Effektivität des Chancenausgleichs an Berner Schulen (SECABS): Nachteilsausgleich und reduzierte individuelle Lernziele unter der Lupe

PHBern, Institutsgebäude, Fabrikstrasse 8
23.-26.08.2016 European Educational Research Association 2016
Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers

The Social Selectivity of Integrative Special Education Measures
Dublin
09.06.2016 Treffpunkt Schule und Wissenschaft: Projektvorstellung und Diskussion
Sahli Lozano, Caroline, Greber, Lena & Steiner, Fabian (06.2016). Selektivität und Effektivität des Chancenausgleichs an Berner Schulen. Organisation des Treffpunkts Schule und Wissenschaft der PHBern, Bern.
PHBern, Institutsgebäude, Fabrikstrasse 8, Raum C101
14.04.2016

Vortragsreihe Institut für Erziehungswissenschaft
Selektivität und Effektivität des Chancenausgleichs an Berner Schulen (SECABS): Analyse der Massnahmen Nachteilsausgleich und reduzierte individuelle Lernziele

B201, vonRoll, Fabrikstrasse 8, Universität Bern
02.+03.09.2015 9. Schweizer Heilpädagogik-Kongress der Stiftung Schweizer Zentrum für Heil- und Sonderpädagogik (SZH) Unitobler und Pauluskirche, Bern
10.02.2015 Treffen Netzwerk Forschung Sonderpädagogik der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW), Basel